Obchodné podmienky
Tieto obchodné podmienky (ďalej len "Obchodné podmienky") upravujú právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim pri nákupe tovaru prostredníctvom internetového obchodu www.emelyn.sk, a sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku medzi predávajúcim a kupujúcim.
Tieto obchodné podmienky sú zobrazené na stránke internetového obchodu www.emelyn.sk a je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia kupujúcim.
Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že sa s obchodnými podmienkami dôkladne oboznámil a ich obsahu porozumel.
1. Identifikačné údaje predávajúceho
Obchodné meno: Ema Jamrišková - EMStyle Fashion
Sídlo: Horné Ozorovce 94, 95703 Bánovce nad Bebravou
IČO: 54146895
DIČ: 1127700332
Okr. úrad Bánovce nad Bebravou, číslo živnostenského registra: 310-10927
E-mail: info@emelyn.sk
Web: www.emelyn.sk
(ďalej len "predávajúci")
2. Vymedzenie pojmov
- Kupujúci – fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzavrie s predávajúcim kúpnu zmluvu prostredníctvom internetového obchodu.
- Spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (§ 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka).
- Podnikateľ – osoba zapísaná v obchodnom registri alebo osoba podnikajúca na základe živnostenského oprávnenia.
- Tovar – šperky zo striebra Ag 925/1000 s možnou povrchovou úpravou rhódiom alebo tenkou vrstvou 18k zlata, prípadne doplnené o ozdobné kamene alebo iné komponenty.
3. Uzatvorenie kúpnej zmluvy
- Kúpna zmluva sa uzatvára na diaľku prostredníctvom elektronického obchodu www.emelyn.sk.
- Objednávka uskutočnená kupujúcim prostredníctvom e-shopu je právne záväzným návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy.
- Po prijatí záväznej objednávky predávajúci potvrdí uzatvorenie kúpnej zmluvy emailom. Doručením potvrdenia sa považuje kúpna zmluva za uzatvorenú. Takto uzatvorená zmluva je záväzná, meniť alebo zrušiť ju možno len na základe dohody oboch zmluvných strán alebo zo zákonných dôvodov.
- Predávajúci si vyhradzuje právo neakceptovať objednávku v prípade podozrenia na zneužitie, nedostupnosti tovaru alebo nesprávne uvedených údajov.
- Zoznam tovaru na stránkach internetového obchodu www.emelyn.sk je katalógom bežne dodávaného tovaru a predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Dostupnosť tovaru je uvedená pri každom produkte osobitne, príp. bude potvrdená predávajúcim na základe dopytu kupujúceho.
4. Cena a platobné podmienky
- Cena tovaru je vždy uvedená pri konkrétnom produkte a je konečná vrátane DPH.
- K cene tovaru sa pripočítava cena dopravy podľa zvolenej metódy doručenia.
- Kupujúci môže zaplatiť cenu tovaru:
- bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho,
- platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány,
- dobierkou pri prevzatí tovaru.
- Dokladom o predaji vrátane ceny tovaru je faktúra (daňový doklad), ktorá zároveň slúži ako dodací a záručný list. Predávajúci zasiela faktúru v elektronickej forme. Pri platbe prevodom alebo online ihneď po obdržaní, pri platbe na dobierku je daňový doklad zaslaný kupujúcemu v deň prevzatia zásielky od prepravcu.
- 1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu dohodnutú v kúpnej zmluve vrátane nákladov na doručenie tovaru, a to v lehote splatnosti, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
2. Kupujúci môže kúpnu cenu zaplatiť nasledovnými spôsobmi:
Na dobierku - Cenu za objednaný tovar kupujúci zaplatí až pri jeho prevzatí na pošte alebo od kuriéra. Pri tomto spôsobe platby účtujeme k cene objednávky cenu za dobierku, ktorá je zarátaná v cene objednávky. Poplatok za dobierku je 0,99 € s DPH k cene poštovného.
Platba online platobnou kartou - Cenu za objednaný tovar zaplatí kupujúci online cez platobnú bránu.
Platba bankovým prevodom - Cenu za objednaný tovar zaplatí kupujúci bankovým prevodom do 3 dní. Pokiaľ kupujúci nezaplatí dohodnutú cenu do 7 dní, má sa za to, že zmluvné strany od zmluvy odstúpili a objednávka sa stornuje.
5. Dodanie tovaru
- Kupujúci si môže zvoliť niektorý z nasledovných spôsobov dopravy:
- Packetou
- Slovenskou poštou
- V prípade, že sa tovar nachádza na sklade, je dodacia lehota obvykle do 2-5 pracovných dní od potvrdenia objednávky.
- Predávajúci si balné neúčtuje.
6. Dodacie podmienky
- Tovar, ktorý je na sklade, sa predávajúci zaväzuje expedovať do 3 dní odo dňa potvrdenia objednávky. Tovar, ktorý je na objednávku, bude dodaný v lehote dohodnutej s kupujúcim.
- Pokiaľ nie je možné tovar dodať v uvedenej lehote, dohodnú sa zmluvné strany na poskytnutí dodatočnej lehoty na plnenie. O expedovaní tovaru bude kupujúci informovaný mailom.
- Kupujúci prevezme tovar v mieste, ktoré je uvedené v objednávke.
- Od okamihu odovzdania tovaru na prepravu dopravcovi, zodpovedá za prípadnú škodu dopravca. Z uvedeného dôvodu je potrebné, aby kupujúci alebo ním poverená osoba pri preberaní tovaru skontrolovala, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený. V prípade jeho poškodenia je potrebné priamo na mieste spísať s dopravcom záznam o zistených vadách spôsobených počas prepravy.
- Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou. O tejto skutočnosti je potrebné spísať s dopravcom záznam.
- V prípade, že kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, predávajúci nemusí uznať prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu.
- Po prevzatí tovaru kupujúcu tovar prehliadne a prípadné poškodenie alebo neúplnú zásielku oznámi predávajúcemu e-mailom na info@emelyn.sk.
- Kupujúci je v prípade nedodania tovaru v lehote oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.
- V prípade potreby opakovaného doručovanie objedaného tovaru z dôvodov na strane kupujúceho, je kupujúci povinný zaplatiť náklady na opakované doručenie tovaru.
7. Vlastnosti tovaru a povrchová úprava
- Všetky ponúkané šperky sú vyrobené zo striebra Ag 925/1000. Niektoré produkty majú povrchovú úpravu rhódiom alebo pozlátením (18k).
- Kupujúci berie na vedomie, že:
- povrchová úprava je tenká vrstva, ktorá sa prirodzene opotrebúva,
- zmena odtieňa, vyblednutie alebo zošúchanie povrchovej úpravy vplyvom dlhodobého vystavenia negatívnym vplyvom okolia pri nosení nie je vadou tovaru,
- povrchová úprava vyžaduje starostlivosť, pričom odporúčania na správne používanie a čistenie sú zverejnené na stránke predávajúceho.
- Predávajúci nezodpovedá za zmeny povrchovej úpravy spôsobené nesprávnym používaním, kontaktom s vodou, chemikáliami alebo mechanickým opotrebením.
8. Odstúpenie od zmluvy (spotrebiteľ)
- Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní od prevzatia tovaru podľa § 7 zákona č. 102/2014 Z. z.
- Právo na odstúpenie nevzniká pri tovare vyrobenom podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa alebo tovare, ktorý bol z hygienických dôvodov po rozbalení nevhodný na ďalšie použitie (napr. náušnice).
- Odstúpenie musí byť oznámené písomne (e-mailom na "info@emelyn.sk" alebo doporučenou poštou).
- Kupujúci je povinný zaslať tovar späť predávajúcemu najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy.
- Predávajúci vráti kupujúcemu platbu do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení, avšak nie skôr, ako bude vrátený tovar.
Spotrebiteľ zašle tovar predávajúcemu na nasledovnej adrese:
Ema Jamrišková - EMStyle Fashion
Horné Ozorovce 94
957 01 Bánovce nad Bebravou
9. Zodpovednosť za vady a reklamácie
- Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v súlade s § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
- Záruka je 24 mesiacov od prevzatia tovaru.
- Záruka sa nevzťahuje na:
- prirodzené opotrebenie tovaru alebo povrchovej úpravy,
- vady spôsobené nesprávnym používaním,
- mechanické poškodenie alebo neodborný zásah.
- Reklamáciu môže kupujúci uplatniť písomne na adresu sídla predávajúceho alebo e-mailom na info@emelyn.sk.
- Predávajúci vybaví reklamáciu v zákonnej lehote 30 dní.
Predávajúci si vyhradzuje nepreberať zásielku, ktorá bola doručená na inú ako na vyššie uvedenú adresu alebo do jeho sídla, napr. na výdajné miesto.
Zmluvné strany sa môžu dohodnúť, že miesto vrátenia kúpnej ceny predávajúci vymení vrátený tovar za iný tovar z ponuky v zodpovedajúcej hodnote. Kupujúci môže priamo požiadať o výmenu tovaru prostredníctvom formulára na vrátenie tovaru, v ktorom uvedie informácie o tovare, ktorý vracia a informácie o tovare, že ktorý ho chce vymeniť. Pokiaľ je požadovaný tovar lacnejší predávajúci vráti rozdiel v cene kupujúcemu bankovým prevodom, pokiaľ je požadovaný tovar drahší, zaplatí kupujúci rozdiel v cene vopred bankovým prevodom alebo na dobierku (poplatok za dobierku je 0,99€). Kupujúci hradí dopravné náklady na zaslanie vymeneného tovaru predávajúcim podľa aktuálneho cenníku dopravy predajcu.
Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi uvedené platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
V prípade odstúpenia od zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
Predávajúci si vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný kupujúcim na dobierku.
Predávajúci má právo odstúpiť od zmluvy, ak nie je schopný dodať kupujúcemu tovar riadne a včas, najmä z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru.
Predávajúci môže spolu s objednaným tovarom zaslať kupujúcemu bezplatný darček, tzn. iný tovar zadarmo. V prípade odstúpenia od zmluvy, predmetom ktorej je vrátenie tovaru s ktorým bol zaslaný darček, je kupujúci povinný vrátiť aj tento darček.
10. Ochrana osobných údajov
- Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho v súlade s Nariadením GDPR a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.
- Účel spracúvania: vybavenie objednávky, doručenie tovaru, vystavenie účtovných dokladov, vedenie zákazníckeho účtu.
- Kupujúci má právo na prístup, opravu, vymazanie, obmedzenie spracúvania a prenosnosť údajov.
- Bližšie informácie sú uvedené v Zásadách ochrany osobných údajov na webovej stránke predávajúceho.
11. Alternatívne riešenie sporov
- Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie.
- Ak predávajúci žiadosť zamietne alebo na ňu neodpovie do 30 dní, spotrebiteľ sa môže obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu alebo subjekt alternatívneho riešenia sporov (ARS).
- Platforma ARS je dostupná aj online na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
12. Záverečné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné odo dňa ich zverejnenia na internetovej stránke www.emelyn.sk.
- Predávajúci si vyhradzuje právo tieto obchodné podmienky meniť alebo dopĺňať. Nové znenie nadobúda účinnosť dňom jeho zverejnenia.
- Právne vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä Občianskym zákonníkom, zákonom č. 102/2014 Z. z. a zákonom č. 250/2007 Z. z.